DADELBONBONS

Er lag nog een zakje dadels en zondag komt een dierbaar iemand eten. Ons bezoek willen we dan een beetje verwennen met een knap etentje. Fijne afsluiter is natuurlijk een espresso met een beetje originele bonbons. 
 
Dadels en bezoek was dus de opdracht.............
Beetje googelen kwam ik deze tegen, maar ik rommel altijd wel wat in een recept. Daarnaast kloppen recepten vaak niet en altijd goed om zelf na te blijven denken.
Hieronder hoe ik het gedaan heb:
 
Nodig voor 15 bonbons:
15 middelgrote gedroogde dadels zonder pit 
15 ongezouten hazelnoten 
10 ongezouten cashewnoten
10 blanke ongezouten amandelen
150 gram pure chocolade
 
Vul alle dadels met een hazelnoot. Hak de cashewnoten en amandelen fijn (zie foto). Smelt de chocolade au bain marie. Zelf gebruik ik een gietijzer pannetje wat ik dan in een gewone pan met water zet. Met gietijzer kan je de temperatuur net wat beter regelen.
Als de chocolade gesmolten is haal je de gevulde dadels met een vork door de chocolade en leg ze daarna op een stukje bakpapier. Bestrooi ze direct met gehakte cashewnoten en amandelen.
Zet ze dan even een uurtje in de koelkast om mooi hard te laten worden.
 
Op de foto zie je dat het er geen 15 meer zijn............kwaliteitscontrole! Overigens ben ik bang dat ik voor zondag nieuwe moet maken want ze zijn geweldig lekker. De verschillende smaken EN de verschillende structuren maken deze dadelbonbons echt tot een traktatie.

Reacties