INDIAN CURRY

Vorig jaar is mijn schoonmoeder overleden en ik heb recent van mijn schoonvader haar kookboeken en een kookschriftje gekregen.
Vooral dat laatste is natuurlijk een enorme dierbare herinnering. Veel van deze recepten heeft mijn schoonmoeder gekregen van een aangetrouwde nicht die veel in het buitenland heeft gewoond.
Dus lekker veel exotische smaken en soms in een wat westers jasje gestopt.

De recepten zijn zeer compact opgeschreven en als ik even door de map (zo'n oude kleine Multo-map) bladeren zijn het allemaal recepten die goed doenbaar zijn.
Deze Indian Curry kan ik goed herinneren dat ze die meermaals heeft gemaakt. Dus daar begin ik maar eens mee.

Ik neem het recept gewoon 1 op 1 over. Heb het ook precies zo staan maken en het is echt gruwelijk lekker.

Met de sambal en de bruine suiker kan je een beetje spelen als je liever wat pittig of het juist liever wat zoeter wilt hebben.
Erg lekker met witte rijst of aardappelen uit de oven en een frisse komkommersalade.

Nodig voor 4 personen
500 gram varkensvlees (in blokjes)
400 gram uien (in halve ringen)
250 gram tomaten (in blokjes)
1 teentje knoflook
1 el kerriepoeder
1/2 tl kaneelpoeder
1/4 kruidnagelpoeder
1/2 el bruine suiker
1 el sambal
1 bouillonblokje
Boter om te bakken
Maizena


Bak het vlees in de boter en zet apart.
Bak de uien en doe alle specerijen erbij, even doorbakken 4-5 minuten. Vlees en tomaten erbij, suiker, bouillon blokje en genoeg water om af te blussen aanmengen met maizena en 1 uur laten sudderen met rijst serveren.

Nadat alles in de pan zat heb ik de pan (gietijzer) in de oven gezet op 110 graden voor 2 uur. Geeft doorgaans een beter resultaat en je hoeft het nauwelijks in de gaten te houden. Wel opletten dat er genoeg vocht in de pan staat.

De kaneel en kerrie zorgen trouwens voor een heerlijke lucht in huis!

Smullen maar!

Reacties