RAVIOLI MET BANAAN

Eerst wilde ik kijken of ik iets van Elvis-ravioli kon maken naar voorbeeld van de Elvis Sandwich. Ik had echter geen spek in huis dus ook de pindakaas maar weggelaten en ravioli gemaakt met uitsluitend banaan. Basta!
 
Nodig voor 4-6 porties (als dessert)
1 ei
100 gram pastabloem (00)
2 bananen
30 gram boter
4-5 el stroop
 
Meng ei en bloem tot een mooi pastadeeg en laat even rusten. Rol het uit met de pastamachine op stand 6. 
Heb je geen pastamachine ga er dan snel een halen! Die dingen kosten niks en zijn een feest voor wie net wat betere dingen op tafel wil zetten.
Het deeg kan je natuurlijk ook met de deegroller uitrollen maar zorg wel dat het mooi dun is.


Snij de banaan in schijfjes en steek rondjes uit het pastadeeg. Heb je geen ravioli-steker neem dan een gewone steker van 5-6 cm.
Leg een schijfje banaan op een deegrondje en dek af met een tweede deegrondje. Druk de randen van de twee deegrondjes goed op elkaar. Herhaal dit tot het deeg op is breng dan een ruime pan water aan de kook met daarin een beetje zout.
Kook de ravioli tot deze beetgaar is. Strikt komt verse pasta bovendrijven als ze gaar is maar check even goed want bananen hebben blijkbaar de nijging wat eerder naar de oppervlakte te gaan.
 
Als de ravioli gaar is afgieten en goed uit laten lekken. Zet een grote koekenpan op een niet te hoog vuur en smelt hierin de roomboter. Als de boter gesmolten is voeg je de stroop toe en de ravioli. Roer het een paar rustig door met een houten lepel. 
Zelf heb ik ze geserveerd in een kleine koekenpannetje, maar je kan er ook drie doen op een bordje met een bolletje roomijs.
Zelf heb ik vrij stevig volkorenbloem gebruikt en voor een dessert is dat wel heel erg machtig. Natuurlijk is volkoren gezonder maar in dit geval zou mij advies toch zijn om gewoon 00 bloem te nemen.
 
Laat het smaken!

Reacties